Sunday, March 31, 2013

Ezad Lazim Nikah!

30032013.
Ezad Lazim nikah.
Alhamdulillah.
Tahniah.

      Ternyata doa itu Allah perkenankan. Alhamdulillah. Sejak dari 12tahun aku suka makhluk ni. Tak tahu kenapa boleh setia sampai tahun ni. Alhamdulillah. Allah bagi rasa itu sampai kini. Tapi, lepas je dapat tahu peristiwa ni, Terus rasa hikmah perlu dicari, perlu ditelusuri. Alhamdulillah. Mungkin ini masanya. Masa untuk aku kuat dengan diri sendiri telah tiba. Insya Allah.

      Sejak dari 12tahun, sampai 22tahun, aku berjaya tolak semua rasa pada lelaki sebab Allah kurniakan rasa ini. Alhamdulillah. Allah bagi shield pada aku untuk menepis semua dugaan dari yang namanya lelaki. Alhamdulillah. Mungkin dari dulu sampai kini aku tak mampu untuk hadapi saorang diri tanpa sebab yang rigid seperti ini. mungkin. Tapi, sekarang? makhluk ni dah kahwin, apa yang aku patut rasa? heartless.
Alhamdulillah. Banyak belajar dari kisah beliau. Jodoh tu memang di tangan Tuhan. Akhirnya berkahwin dengan pilihan keluarga setelah beberapa tahun berusaha mencari cinta manusia. Alhamdulillah. semoga beliau bahagia hingga syurga.

     Apa pula yang bakal jadi diri ini? Em, setelah dipikir-pikirkan akan hikmah semua ini, mungkin kini masanya, untuk aku bergantung dengan diri sendiri. Untuk aku berusaha lagi menjaga diri, dengan sebab yang paling utama iaitu kerna Allah sebagai Pencipta yang sangat kusayangi bukan sebab 'mana aku nak letak Ezad nanti?'haha . Alhamdulillah.  Terima kasih Ya Allah. Terima kasih. Hasbunallah wani'mal wakil. Cukuplah Allah Sebagai Penolong Kami dan Dia Adalah Sebaik-baik Pelindung. Terima kasih Ya Allah.

    Kini, aku tersenyum kembali. Dengan hikmah yang terjadi di sebalik semua ini. Alhamdulillah Ya Ilahi.
Semoga aku takkan pernah melupakanMu sampai infiniti. Please don't let me leave You. Thanks Love.


#lepas ni nak ingat 30 Mac sebagai besday abang or ezad nikah ea? KIV. haha. 
#Adoiyai. aku rasa bersalah tiba-tiba. dekat entry ni takda cerita details pasal ezad lazim nikah ye. ampun maaf dipinta. ngee.
#May Allah loves us everyday, make us happy all the way. AMIINN...

No comments: