Tuesday, April 16, 2013

Musafir di Hospital.


setiap hari ada ujian.
Alhamdulillah, itu tanda diberi perhatian.

hari ini, diuji lagi. pagi-pagi dapat kol ayah warded.
Innalillahiwainnailaihi raji'un.
wahai diri, mohon bersabar. 
pergi jugak kelas walopon jasad di kelas, soul di awang-awangan.
update dari along, abang, abgcik.
alhamdulillah, dapat lagi bertahan.
ayah kena elergi ubat.
oh,ngeri okay bila teringat insiden 2006 tu.
~phew~

tengah hari, aku pikir lagi.
nak balik ke tak.
cukup je 3vote aku dapat, aku rasa tu signal dari Ilahi.
terus balik, jadi musafir di perjalanan.
sepanjang perjalanan, alhamdulillah Allah mudahkan. 
yang paling best, bila turun je nak tunggu KTM, dia announced : KTM Seremban akan tiba di platform 6.
*rasa soul terbang di awangan tanda kegirangan*
bas pun on time, aku pun sampai in time. 

Alhamdulillah.
terus lawat ayah. yes. ayah kt hospital lagi. belum discharge pun. abang tipu aku. ceh. memang aku tak percaya pun. wah, 1st time aku melawat ayah kat hospital sepanjang aku hidup. 1st juga y aku rasa: syukur aku masih punya ayah sampai saat ini. Alhamdulillah. thanks a lot to You ya Rabbi. berikanlah diri ini peluang untuk berbakti sebelum aku/mereka pergi. Aminn... (xmo cite panjang-panjang sebab aku mudah tacing. ngee)

dekat hospital, mula lah mata meliar-liar.
banyak yg aku tengok. Alhamdulillah.mula rasa syukur bila lihat mereka yang lebih kurang berupaya.
betullah tu. sihat sebelum sakit. muda sebelum tua.

selain tu, mata sempat juga memandang jejaka yang mcm sedap mata memandang. eh, tengok pemudi sekali. yang cantik2 lah. camana mereka melayan karenah patient semua. yup2. disitu munculnya sabar.

dah.
tak bole mengarut lagi, nak tidur.

kesimpulannya, alhamdulillah a'la kulli hal. astaghfirullah min kulli zanbi..
may Allah loves us all the time, removes our sins through our trials. Aminnn.



*aku ada jeles dengan musafir hari tu. alhamdulillah. Allah beri peluang aku jadi musafir.*
pasal ni ha:

Dari Abu Hurairah Radiyallahu ‘Anhu beliau berkata : Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wasallam bersabda :

ثلاث دعوات مستجابات لا شك فيهن : دعوة المظلوم ودعوة المسافر ودعوة الوالد على ولده

Sabda Rasulullah SAW: "Tiga jenis doa mustajab yang tidak diragukan keajaibannya adalah doa orang tua untuk anaknya, doa orang musafir dan doa orang yang dizalimi," (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

#14741-nombo cantik aku lihat harini(obses dn numbers)


kbai
assalamualaikum.

No comments: