Wednesday, May 23, 2012

Tentang 1 Rejab 1433

smile please! ^_^





Alhamdulillah...
Allah beri aku rasa hari ini.
yup.macam-macam rasa.
hey, bukan senang untuk bermain dengan rasa.
tapi bila sudah menguasai rasa, semuanya senang saja.
kenali dirimu, ada banyak rahsia tentang Si Penciptamu.
subhanallah.
aku masih berusaha lagi tentang yang itu.



tentang 1 rejab 1433.
ada apa dengannya?
ada banyak benda.
thanks Love for giving me this day.
You cheer my life a lot!
indeed! no wonder I love you so right.
^^

pagi2 Rejab aku sudah berperang dengan diri sendiri.
haha. banyak rasa waktu itu.
rasa yang paling merisaukan ialah rasa lecturer bakal bagi kuiz on the spot for the remaining 5 marks.
wey, 5marks tu banyak kot. aku tak mampu rasa bersedia untuk diterjah tiba-tiba. huahua.
siap da terpike kalo benda ni terjadi, akan dapat kekejangan otak sampai xdapat ambil final exam.whoa!
subhanallah, nothing's happen.
yang terjadi ialah klas yang 2jam jadi 15minit je. alhamdulillah...

then,
aku berperang lagi dengan rasa nak balik sebelum habis kelas dengan syira.
alhamdulillah, berjaya lagi mematahkan niatnya.
hey, it's not easy aaa...
dari pagi kitorg bertukar-tukar ajak nak balik. at last, tak balik. alhamdulillah.

then,
time last subject untuk harini,
aku berperang lagi dengan rasa nak balik.
ni bukan balik mcm tadi.
ni lebih dari yang tadi.
aku nak balik muo!
*hadoi. ni semua si Rangkaian Anak Muar punya sapal.*
oh, aku xbegitu salahkan dia. memang aku patut balik kot.
subhanallah, aku tak jadi nak kluar klas awal sebab nak balik muo.
and ape yang aku dapat ialah tips untuk final exam nanti.
alhamdulillah...
cantik susunan Allah ni.
^^

then, after class aku  pun bersiap-siap balik ke muo.
mcm biasa, memang akan dikata kijo gilo.
haha. crazy people make crazy things.
always agree bout that.
erm, mcm biasa akan jadi kaunter pertanyaan bergerak. huahua.
then dpt tiket 630.
alhamdulillah...ado tiket.

then,
time sampai kat jambatan muo,
aku tgk air pasang.
mula lah nak pasang angan-angan dating dgn abg kt tanjung kn.
alhamdulillah, tak jadi. yang lain pulak jadi.
oh 1 more, aku buli manusia lagi.
huhuuu.
I'm sorry love. still struggling to avoid it.
my apology for the mistake.
but then, it's just a nice planning of you i guess.
alhamdulillah... bukan senang nak menjaga kebajikan ramai manusia. tapi aku akan cuba menjadi yang seadil mungkin bila berlakunya situasi tertentu yang macam itu.

then,
aku lapo sangat, pi lepak dengan abg n da geng.
haha. bab ni aku suka.
ade beza antara mengumpat lelaki dengan perempuan ni.
pi rasa sendiri! huahua.
dari cite diorang, byk perkara yang aku baru tahu.
oh, cerita tu da lepas. so just jadikan pengajaran untuk masa mendatang ok.
hot story paling terkesan ialah along dah nak kawen 3jun ni.
ahakzz...
alhamdulillah, along yang kawen.
kalo angah yang kawen, maunye aku menangis air mata darah nanti.
*haha.hiperbola sungguh*
but then, still mcm tak pecaya ni.
mak dia pesan aku soh keja dulu, tapi anak dia?
huahua. sedih kejap je.
xpe2. 'along' thingy punya hal, aku bagi jalan. haha.
it makes me wanna know how can it be.
dengar cite it just went smoothly [ha, memang pintu dah dibuka la tu]
nanti kite dengar cite dari sumber yang sah okay. insya Allah.
by the way, rasa happy untuk dia semestinya ada.
congrats then.

next,
balik rumah.
paling best, tengok langitlah.
alhamdulillah..
encik bintang-bintang sambut kepulanganku.
encik bulan, takpe.
i tunggu u 13days more ok.
alhamdulillah.
thank you Allah.
(^_^)

last but not least,
jumpa mama ayah.
huh. selamat mereka tak tanya banyak
haha.
benda yang biasa dibuat tu memang selalunya jadi biasa je.
best borak2 dengan diorang.
serve mama makan.
hey, super duper happy okay!
alhamdulillah.
that's the climax for 1 rejab!
alhamdulillah.
alhamdulillah.
alhamdulillah.

* taon lepas dapat baju brazil time 1 rejab pun aku da hepy bagai. taon ni dapat lebih lagi. alhamdulillah*
-oh abg. kita tak dating pulak time 1 rejab taon ni ea. tapi kita dating ramai2. ok la tu-

okay.
kisah dongeng tamat.
jaga diri.
jaga hati.

p/s: there's misunderstandings about the hadith of rejab month. kindly refer on this website.
http://syededlee.tripod.com/keunggulanislam/id73.html
or
http://langitilahi.com/8697
tak dan nak tegur manusia kat fb tentang yang ini. my apology for the mistake.

No comments: