Thursday, January 13, 2011

alhamdulillah wa syukurillah..BERSYUKUR padaMU Ya ALLAH...



First of All...
ALHAMDULILLAH...bersyukur ke hadrat ILAHI kerna diberikan nikmat kehidupan utk memperbaik diri ini serta bertaubat utk menghapuskan dosa-dosa yang lalu. Alhamdulillah....

2ndly, terima kasih tak terhingga pada mama, kerna telah melahirkan aku ke dunia ini...
[SELAMAT ulangtahun melahirkan kite, MAMA! ]

3rd, alhamdulillah..atas semua yg telah terjadi hari ini..

Alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..

ada apa dengan 13 JANUARI 2011???
* ada MACAM-MACAM! *

SEQUENCES nye BEGINI:

..: Rabu malam Khamis [12januari] :..
aku suda serabut memikirkan subjek Multivariate yg kurang difahami.oh, agak tensi di kala itu. Tiba-tiba kak Bel ajak mkn satay di bawah. [ Oh, BARU lepas makan okeh ] ditambah pule dgn jadual hari Khamisku yg agk pack..[maaf anda2 semua, xdapat nk ekot turun.] okeh..ketike sdg cube utk blaja pasal multivariate, Along kol. Beliau minta tolong bwk barang kwn dkt bawah. Err...okay, saya turun JUGA atas alasan, amik barang kawan Along. Mereka yg laen terkejut juge kenape aku turun. Then, smpai di bawah, tunggu punye tunggu, xda pon kawan along + tgh ujan. okay, sabar dan sabar. kol along utk tanya lagi. Then, along kate die dah smpi kat bawah lif sbb aku lmbat. heh~ okay..nampak along kt lif. aku tuju ke arahnye. Along dtg dekat aku sambil berkata-kata BUT THEN....pek!!! die PECAHkan TELUR kat kepalaku! [ okay, PLAN mereka MENJADI! congrates! ] ditambah lagi dgn balingan tepung..oh, memang BESTlah kan... ;)
thanx to you All! [sebnanye dah rase akan jadi sumthing tapi xdelah rase wujud kehadiran encik TELUR kan time tu] phew~ SAYANG anda SEMUA! ;)



KeK dari Along, Kak Bell, Kak Faiz, Kak Opi, Shira, Ziha, Huda
SEDAP! ;)


..: kelas Computer Method ( 8pagi, 13hb ) :..
After buat latihan, Dr. nk panggil student utk explain di depan. Okeh, boley terima. Then, beliau sebut no. Matrik SEU [student STATISTIK]. Okey, DEBARAN suda terasa. then, beliau pon memanggil HAMIZA. OMG! [kenapa perlu hari ini dpt LUCKY DRAW ni???] haha..angkat tangan dan dengan redha nya pergi ke depan. Actualy sangat TIDAK PUAS hati dgn STYLE ku PRESENT [haha, memang xlayak jd pengajar pon] but then, Positive thinking Came up. "okey, after this perlu lebih YAKIN dalam present. dont be t0o nervous okey! let this be your experience to improve yourself! "

..: kelas Non-Parametric :..
aku dan Shira, dengan yakinnye berehat dan tidur ketika 2hours GAP before this class. Then, about 5mins before class, kami nk masuk ke lecture hall TETAPI ade lecturer pulak dlm tu. [pelik jugak cuz slalu before clas tu, xda klas laen] yang bestnye, aku DENGAR suara LECTURER yg kat dalam tu MACAM sura lecturer yg ajar kami. okey..without any doubt, juz tunggu je kat luar tu. Shira pula tibe2 terfikir nk tgk balik jadual harini..DAN......ya! ini yang berlaku : kelas ni sebenarnya 2jam dan kami ingat 1 jam. jadinya, kami telah datang ke lecture hall SEJAM AFTER KELAS BERMULA. heh! Pengajarannya disini, SILA cek JADUAL waktu BETUL2! ;)

..: kelas Multivariate analysis :..
aku telah dipengaruhi oleh rasa RAGU-RAGU dari Zati. Kami in doubt either nk amek ke x this subject. ape yang difikirkan ialah TAKUT xdapat bawak subjek ni nanti, Xdapat skor dan mcm2 lagi. Siap dah fikir nk amek sbjek Chemistry if kami drop this subject. huh~
Dalam rase ragu2, aku secara rasionalnya berkata "xpe, kite tgk dulu cmne harini. if dpt folow ape yg Dr. aja arini, kite go on k. Otherwise, droplah"
BUT THEN, after class...kami satu group jumpa lecturer.Sembang-sembang sebentar.
ini yg Dr. cakap:
-kamu2 yg sy xtahu name nih, after every class, dtg jumpe sy, TANYA apa yg xfaham. Ada ke Lecturer marah bile kamu jumpe? Kami suke bile student buat mcm tu
-kamu xfhm s-plus, xpe..nanti kite buat bengkel s-plus. bayo RM15. eh, mestilah kne bayar khidmat tenaga pengajar kan. mane boley free [ok, lawak sebenarnye lecturer ni]
-step utk berjaya: time kamu dtg lecture, maybe about 60% dpt catch up. Then, kamu apply the theories yg kamu blaja dlm klas. Next, kamu ajar kwn2 kamu. Ajar byk kali sampai kwn kamu faham. Insya Allah kamu akn dpt 100% kefahaman tu.
-mcm sy, honestly sy baru ajar subjek ni. before aja kamu, sy fhm 60% pasal topik ni. then, sy ajar kamu, bertambah lg kefahaman sy. Proses teaching and learning make us more understand. kamu cubalah utk semua subjek. sama sahaja.
-utk dpt confidence pulak, try time group laen present, kamu tanya soklan. satu soalan pon jadilah. ha, time tu memanglah nervous. then, bile kamu dah lepas tanye..baru kamu rase sedikit demi sdikit keyakinan tu dtg. biasanye soalan yg ditanya tu comman question..jangan risaulah.
-dari semua ni, baru kamu boleh yakin, berani dan lebih besemangat. kamulah yg akan jd catalyst utk junior2 kamu nanti. sape nk tolong mereka? kamu lah.
[ Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah...aku yg pade mulanya nk drop subjek ni, terus buang jauh2 rasa itu dan mahu teruskan subjek ni dgn rasa lebih berSEMANGAT. thank you Dr. IBRAHIM! ]

..: klas Engine Math :..
paling best sebab 30minit je klasnye. hahaha~ ade pulak orang SEDAP TIDO sampai xsedar utk bangun pi klas. ;p

..: klas TITAS :..
best sebab klas TIADA! haha~ balek awal...sepatutnya balik 7ptg, tp 5ptg balek suda.
Alhamdulillah.. ;)

..: Malam 13 Januari :..
aku, shira, huda turun. mereka beli beras. aku buang sampah. then, kami MAIN BUAIAN di taman permainan. Then makan AISKRIM. COMEL kan? oh, kami memang comel pon! haha. Alhamdulillah~

..: Pagi 14 Januari :..
Pintu rumah diketuk kuat! oh, aku memang takutlah nk bukak sebab xdengar SALAM pon.heh! but then, myfon berbunyi..adeh, kantoi pulak ade org kat rumah. tengok nombo xkenal dan dgn redhanye aku angkat fon tu. Rupa2nya orang yg DILUAR tu sedang kol= orang POSLAJU.
hahaha~
dapat parcel dari KHAMISAH! wee~ alhamdulillah.. [saje nk wat aku SURPRISE kan]
THANX DEAR~





misah bagi nih. saya SUKAlah! CUTE! ;p

..: Jumaat, Sabtu, Ahad :..
aku pi umah Fathiah. Lame xmerempat. kih3... best3! Alhamdulillah..macam2 aku dpt! SERIUSly! jumpe buku LANGIT ILAHI, dengar crita pasal PENULIS itu, dengar pasal ORANG-ORANG itu...Alhamdulillah...ALLAH sangat BAIK bagi aku PELUANG ini ;)
hari Ahad, balik rumah sewa..dapat lagi KEJUTAN. oh SECRET ADMIRER! whoever are you... LOVE you fillah~ ;)


FRIENDSHIP is like the LIGHT of FIREFLIES. The DARKER it is, the BRIGHT will be. Love YOU fillah~ ;)


Kesimpulannya: ALHAMDULILLAH, ALHAMDULILLAH, ALHAMDULILLAH