Friday, June 15, 2012

Sudah cukup cukup Sudah




I know that You could easily take away every thing You’ve given me. And I try to remember not to take anything for granted ‘Cause I know that one day suddenly this will all come to an end. So my last wish is for You to be pleased with me.

Ya Allah jangan Kau coba aku melebihi batas mampu dan sanggupku. Ya Allah bila memang Kau coba, aku percaya Kau sayang padaku.

Oh Tuhan .... s'lamatkanlah hamba ini dari segala fatamorgana dunia. Oh Tuhan .... jauhkanlah hamba ini dari hidup yang sia-sia.

Bila hati menghadap tuhan baru kusedar ada kelemahan. Terasa kerdil berbanding Yang Esa Terharu, terfikir betapa agungnya Tuhan.

Aku ingin mencintaiMU setulusnya,sebenar-benar aku cinta. Dalam doa, dalam ucapan, dalam setiap langkahku. Aku ingin mendekatiMU selamanya, sehina apapun diriku. Kuberharap untuk bertemu denganMU ya Rabbi.

O Allah, You did revive my soul and shone Your light into my heart. So pleasing You is now my only goal. Oh I love You so.

Meski ku rapuh dalam langkah. Kadang tak setia kepadaMu. Namun cinta dalam jiwa, hanyalah padaMu. Maafkanlah bila hati tak sempurna mencintaiMu. Dalam dada ku harap hanyaMu yang bertakhta.

Wahai Tuhan selamatkan kami ini dari segala kejahatan dan kecelakaan. Kami takut, kami harap kepadaMu. Suburkanlah cinta kami kepadaMu. Kamilah hamba yang mengharap belas dariMu.

Langkah kaki kananku menyusuri rumah suci. Bermula episod baru dalam ketulusan hati..... 

No comments: