Tuesday, May 17, 2011

suatu MASA

Suatu masa,
Aku rasa tidak punya apa-apa
Suatu masa
Aku rasa tidak punya segalanya
Suatu masa
Aku rasa semua tidak kena
Suatu masa
Aku rasa kosong saja

DAN.....

Satu masa
Aku rasa diri ini lalai saja
Satu masa
Aku rasa diri ini hampir lupa
Satu masa
Aku rasa diri ini mudah alpa

NAMUN....

Suatu masa
diri ini sudah cukup kuat untuk segalanya
Suatu masa
diri ini sangat tahan dengan semuanya
Suatu masa
diri ini memang boleh menangkis segalanya
Suatu masa
diri ini takkan goyah walaupun seketika

Oh....

Suatu masa...

aku tahu ini semua mainan jiwa
aku tahu ini semua perhatian dariNYA
aku tahu ini semua rancangan dariNYA

Oh..
kadangkala aku rasa sudah tidak berguna
kadangkala aku rasa sudah tiada masa
kadangkala aku rasa semua sudah terlambat

tetapi...
dari sudut yang ITU,

aku tahu memang ini jalannya
aku tahu memang ini caranya
aku tahu memang ini solusinya

untuk aku..
kembali kepadaNYA
iaitu sang PENCIPTA

Ya ALLAH
diri ini sangat lemah,
diri ini sangat berdosa
diri ini tiada apa-apa
cuma KAU saja
yang aku ada
untuk fahami segala rasa

semoga masa itu tiba
semoga ALLAH redha~

[kata-kata dari insan yang tiada apa]

No comments: