Friday, May 20, 2011

what a long-long day

penat
hepy
gelabah
sedih
geram
SEMUA ADA

biasalah.
tiap2 hari begitu.
barulah bahagia hidup

Alhamdulillah
TENANG yang INI bukan TENANG yang SELALU

kenapa?
em...aku sedang dalam proses
proses mencari cinta
TENANG ini yang aku PERLU
sangat-sangat PERLU untuk setiap nafasku
setiap hariku
;)

[ kesah pasal buat akaun maybank ]
honestly, dari dulu memang tidak suka dengan urusan2 rasmi
memang menggugat kesabaran, keimanan, ketenanganku
yup!
sebelum terjadi, tidak dapat mengagak langsung
setelah terjadi, baru perasan perkara itu perkara BIASA bagi aku
heh
1st prosedure je dah FAIL!
cip IC rosak LAGI
[tiap kali nk buat kad macam ni lah]
okey2..kol tmpt kije, dpt pulak panahan kate2 yg menDOWNkan diri ini.
takpe, aku cuba setelkan

[ pergi JPN, buat IC baru LAGI ]
 kali yg ke3 ye
hahaaha
seperti DULU, kali yang ke3 pergi buat IC tanpa dijangka dan terus pergi
ape yang jadi?
datanglah insan yang memakai tudung berwarna CERAH  LAGI untuk buat IC LAGI
okay..dah boring pakai tudung HITAM pinjam dari bilik, aku pilih tudung MERAH
lol!
memang canteklah warna ICku nanti
berwarna-warna
*staf kat situ bagi semangat, boleh bukak akaun gune dokumen sementara sbb IC dpt 2minggu lagi*

[ pergi maybank lagi untuk mencoba naseb ]
sah-sah orang yg 1st aku jumpe kt maybank pg tadi kate hanya IC saje yg boleh gune utk bukak akaun,
aku rajenkan diri tanye macam buat2 tak tahu
jawapannya: tetap SAMA.memang xboleh.
okey, dah hepy dah bile keluar dr maybank
(lantak kau lah wahai kerja, xdapat, cari lain)

[kol kembali pihak tempat kerja]
buat aduan lagi tanpa rasa takut dan sedih mcm yg 1st kol tadi
*biarlah die nk bagi aku kerja ke tak, aku tak mahu kesah dah*
and then....
alhamdulillah..die pon suruh je datang kerja.
okay..pergi kerja ye.
;)

[ cari baju kerja ]
oleh kerana memang xpernah pon nak cari baju untuk kerja,
aku agak memilih lah kan baju yg macammana
alhamdulillah...
dapat dan terus balik sebab dah penat

[ sampai rumah ]
okey, baru perasan yang seluar SLACK pulak tiada langsung dalam simpanan
okey
SENYUM
tak mahu fikir dah
nak tidur saja
SELAMAT MALAM

-------------------------------------------------------------------------------

ini apa yang aku rasa

hidup sa-orang tidak senang
sabar mesti ada
tenang mesti ada
kuat mesti ada
berani mesti ada
yakin mesti ada

biarkanlah rasa-rasa yang datang
itu semua anugerah tuhan
cuma ambil dan hilangkan saja
dan
ucap alhamdulillah
kerna 
UJIAN ITU INDAH

;)



No comments: