Sunday, January 29, 2012

Tiba-Tiba Teringat Ezad

Senyum kambing (^____^)
Haha
Tiba-tiba wujud jugak lagu macamni ye.
Senyum jela.

" sejak dulu aku sayang
padamu tapi engkau
yang tak memahami
sejak dulu aku cinta
kepadamu hingga
kini tak berubah hati "


*eh, mane dia tahu?* haha.

Ezad.Rohaizad Lazim.30 Nov 1979.Alor Setar,Kedah. Belum Kahwin.
haha.
Itu je yang aku masih ingat sampai sekarang dari aku 11 tahun..
haha.

Ya Allah, tak tahu kenapa sampai sekarang dia yang aku suka.
Alhamdulillah.. sebab suka dia, aku masih mampu bertahan menolak cinta dari jejaka.
Alhamdulillah.. sebab suka dia, aku tak pernah kecewa dengan cinta manusia.
Alhamdulillah.. mungkin ini hikmah yang Allah beri disebaliknya.

Dia yang aku suka, kakak aku yang dia jumpa.
Ingat waktu tu jodoh dah nak dekat, tapi memang tak lah kan.
So far, hubungan aku dengan dia hanya sampai di telefon sahaja.
Tak pernah jumpa. [kalo jumpa, maunye aku pengsan]
haha.

Kepada awek Ezad, jangan risau. Kami memang takda jodoh. [perasan pulak]
Semoga Ezad kahwin cepat.
Aku selalu doa macam tu sebab selagi dia tak kahwin, selagi tu aku belum patah hati.
Cammane nak cari yang lain?
haha.

Takdalah...
 "Carilah cinta Pencipta Cinta sebelum mencari cinta ciptaan Pencipta Cinta" *suka quotes itu*
Manusia pun minta cinta pada Pencipta Cinta (dalam lirik lagu). Carilah cinta Pencipta Cinta dulu, barulah dapat cinta ciptaanNYA.
(^_^)






Nah, lirik nya:

tiba-tiba aku teringat dirimu
entah mengapa ku pun tak tahu
tiba-tiba aku rindukan dirimu
entah mengapa ku pun tak tahu
apa khabarmu sayang
masihkah kau ingat kepadaku

tiba-tiba aku ingin hubungimu
tapi adakah kau sudi lagi
ingin ku bertanya;apa yang terjadi?
setelah kita berpisah dulu
senyumanmu terbayang
seolah kau memanggilku

jiwaku merindu ingin bertemu
tetapi dapatkah keu menerimaku
jika kau merindu sambut cintaku
ku harap cinta berterusan walau jauh di mata
oh oh cintaku

hanya pada tuhan ku mohon
dikabulkan doa
untuk bertemu denganmu
kenangan cinta kita
terlalu indah bagiku
sejak dulu aku sayang
padamu tapi engkau
yang tak memahami
sejak dulu aku cinta
kepadamu hingga
kini tak berubah hati

la la la la la...tiba-tiba
aku rindukan dirimu
entah mengapa aku pun tak tahu




No comments: