Saturday, April 21, 2012

cinta sebenar itu sampai ke syurga

-ukhwah fillah itu bukan mudah tetapi indah kerna ganjarannya bukan murah-



Tanda saya sayang awak,

saya caring pada awak.
Tanda saya caring pada awak,
saya akan jaga awak daripada kemurkaan Allah Ta'ala.
Baik daripada perbuatan saya,
mahupun daripada perbuatan awak.


Cinta itu adalah hendak bersama ke syurga,
apa-apa yang melempar ke neraka,
itu bukan cinta namanya
--------------------------------------------------------------------

Dear Love.
How are you today?
Hope u'll gonna be just fine.
I miss you.

hey love,
aku terkesan dengan kata-kata akhi Hilal tu.
sungguh.
benar-benar terkesan.

mungkin sayang aku tak cukup lagi.
itu yang aku fikir.
yup, lama dah aku fikir pasal ni.
phew~

mungkin sebab aku belum cukup sayang lagi padaNya,
jadi aku belum cukup mampu untuk sayang betul padamu.

tahu rasa apa yang muncul?
rasa bersalah.
yup, aku bukan kawan yang baik.
aku kata sayang tapi sayang itu belum cukup lagi.
kau faham kan,  kenapa.

masya Allah....
bukan mudah untuk sayang sampai ke syurga ni.
tapi indah untuk rasa sayang ini.

bukan susah untuk buat apa-apa yang melempar ke neraka.
macam-macam cara ada.
dan aku, yang kononnya cinta,
buat begitu tanpa fikir murka dariNya.
astaghfirullah... 


love,
kalau kau tahu apa yang aku rasa sebenarnya,
kau takkan mampu untuk mengalaminya.
sebab ini jalan aku, bukan jalan kamu.
jalan kita tak pernah sama,
tapi destinasi kita tetap tak berbeza.


satu yang aku pinta,
maafkan aku.
aku sedang berusaha.
sedang.
tengah.
masih.
berusaha lagi.


jalan ini bukan mudah tapi indah.
itu yang aku percaya dariNya.
beri aku masa.
mari ke syurga bersama-sama.


jika kau mahu neraka,
tolong pergi jauh-jauh tanpa aku sedar.
sungguh, aku tak mahu kau buat yang ini.
kerna kampung asal kita memang syurga.
mari pulang bersama-sama.
:)


mungkin bila kita menjauh,
rasa ini lebih bermakna.
tapi bila dekat,
rasa ini tetap ada.


P/S: aku kenal manusia lain-lain jenisnya. takkan pernah sama. jangan bandingkan diri-diri anda semua. pada aku, anda semua berharga. 


* kepada yang sedang membantu aku secara langsung/tidak langsung, thanks a lot, love. Allah yang rancang ini semua. Allah yang gerakkan hati kita untuk bertemu dan berpisah dengan aturanNya. Subhanallah *


- pesan selalu pada diri, jaga diri, jaga hati -


lot of love,
-budak degil lagi pelik-







No comments: