Monday, April 23, 2012

-penjelasan-

Bismillahi majreha wa mursaha.

wahai kekasih.
aku minta maaf.
aku masih mencari lagi
masih mencari hingga kini.

tiba-tiba teringat susunan kisah kita.
indah dan bermakna.
sungguh.
dari kecil hinggalah kini,
aku masih belum benar2 mengerti.
tapi aku pasti,
satu hari,
semua akan ku tahu nanti.
insya Allah.

kekasih,
terima kasih.
sedikit yang aku minta,
lebih yang engkau beri.

salah satu yang aku belum faham.
apa kaitan mereka dengan aku.
apakah hanya sekadar kebetulan atau benar2 suratan
kenapa mereka dan aku begitu.
alhamdulillah, semua itu aku tidak tahu.

sabar itu manis.
aku masih mampu rasa manis.
terima kasih, kekasih.

maaf yang amat,
kawasan hitam masih belum padam.
aku minta maaf.

subhanallah.
ada keindahan dalam hubungan.
ada persamaan dalam perjalanan.
ada pertanyaaan dalam jawapan.

kekasih,
semoga aku cepat faham.
insya Allah.


No comments: