Tuesday, April 17, 2012

Hakikat Bahagia


" Kesannya zahir, rupanya maknawi - Hakikat Bahagia "







Subhanallah, alhamdulillah, allahu akbar.


bahagia.
semua mencari-cari bahagia.
aku pun begitu juga
tidak pernah lupa akan bahagia.


suatu ketika,
minda berputar ke waktu dulu kala.
ya, waktu aku bahagia.
waktu aku suka
waktu aku selalu gembira.


alhamdulillah,
aku ingat kembali tentang hakikat bahagia.
bahagia itu bila tenangnya jiwa.
tenangnya jiwa hanya bila kita mengingatiNya.
ya, ala bizikrillah tatmainnal qulub.
ayat-ayat cinta yang sering menjenguk di minda.


terima kasih kekasih.
terima kasih kerna memberi peluang untuk aku memikirkan tentangnya.
sungguh, bertambah kasihku padamu.
terima kasih kekasih, seringkali memberiku hadiah.
terima kasih.
terima kasih.
terima kasih.
^^


*lepas ni dah tahu di mana itu bahagia. bahagia itu wujud bila kita diberi rasa. yup. rasa bahagia. bukan semua dapat rasa.*


manusia gembira belum tentu bahagia.
manusia sedih belum tentu tidak bahagia.
tetapi manusia bahagia sudah tentu rasa semuanya.
^_^

No comments: